tisdag 29 maj 2012

Oh yes, det går framåt!

Jag och handen var hos läkaren här om veckan som sa att det såg "så bra ut som man kunde önska sig".
Och idag var jag hos sjukgymnasten och hon blev imponerad över min styrka i handen och hur fort det har gått framåt. Jag fick mäta min styrka på en maskin som mäter hur hårt man kan klämma åt med handen. Den "sjuka" högerhanden klämde lika hårt som dom 10% som klämmer hårdast av tjejer i min ålder. Detta enligt en tabell. Den friska vänsterhanden klämde hårdare än den starkaste på skalan. Detta säger jag inte för att verka viktig, utan bara för att jag är så jävla glad att det framåt! Det är ju självklart en bit kvar men det tar sig, det tar sig. 


Rehab och cykling på samma gång funkar faktiskt.




Så! Jag drar till Fonna i 2 veckor i juni och åker snowboard med "sunt förnuft" (som läkaren uttryckte sig). Sunt förnuft?  
Smile! And be happy! 


FUCK YOU trasiga hand! 
Nu kör vi! (Dock med "sunt förnuft" fram till nästa säsong.)